fredag 14. juli 2017





                             Endelig sommerferie:-)



                  Det er så vått, vått og vått. Jeg har hatt enkelte turer i hagen, men ikke hver dag.




8 pluss på morgen, og det pleier å stige til pluss 11-12. I morgen skal noen av oss på topptur på Fosen da det er meldt sol, og oppholdsvær!
Her gjelder det å passe på, for på søndagen kommer det regn igjen, og uka som kommer. Og kaldt.

Bildet er fra det årlige besøket av Storspoven rett utenfor hagen.

                                               Da ønsker jeg alle en riktig fin sommerferie:-)








16 kommentarer:

  1. Hei Kathrine

    Du har ret vejrudsigterne er måske ikke så spændende, men så må vi værdsætte de solskinstimer der trods alt kommer:)

    God sommerferie!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Karsten
      Ja, det må vi:) Og sola må vel komme hit også snart.
      Takk, og det samme til deg:-)

      Slett
  2. Jeg føler med deg! Jeg hadde flydd på veggen hadde det vært meg som hadde sånt vær. Får håpe dere får fint vær i dag da! I morgen skal vi få regn og det behøver vi virkelig, for sist det regnet skimkelig her var i begynnelsen av juni.

    God tur og god helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, nå er hagen bare så søkkavåt, at det går nesten ikke ann å gjøre noe som helst. Vi hadde en flott dag, lørdagen. Da ble det Fosentur, men så satte regnet inn igjen. Ingenting å gjøre med, og så foretrekker jeg denne sommeren sånn, enn oppmot 47 varmegrader i syden.
      Håper du får regn snart, her har jeg ikke vannet i hele sommer,)
      Takk, og det samme til deg:-)

      Slett
  3. Hei. Jeg føler med deg. Jeg vet ikke hva jeg hadde gjort. Får håpe det snur og at resten av juni blir fin. Ønsker deg en fin dag.
    Hilsen Hanne-Lise.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei. Litt puslerier i garasjen og male kjøkkenet, er noe jeg har gjort. Og noen turer hit og dit.
      Men hagen er for våt til at en kan få gjort noe som helst.
      Vi får satse på det ja.
      Ha en fin dag igjen:-)

      Slett
  4. Koldt og vådt, men du fortvivler ikke. Det kan jeg godt lide. Afsted på tur så snart der er et hul i skyerne, det er jo ferie! Til hverdag kan vi ikke bare gå fra vores arbejde for at se noget andet.

    Rigtig god ferie!
    Hilsner fra Ulla

    SvarSlett
    Svar
    1. Ikke noe en får gjort med det, men nå skulle jeg gjerne hatt en utestue, med overbygd tak:)
      Noen turer har det blitt, og litt blå himmel også, men stort sett en våt og kald sommer i år.
      Grønt og frodig er det da:)
      Takk, det samme igjen:-)

      Slett
  5. God sommerferie Kathrine! Håper du snart får sommerværet der du bor. God helg

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det! Ja, et lite blaff må vel komme hit også. Og så foretrekker jeg denne sommeren enn 47 grader sør i Europa.)
      Ha en fin dag:-)

      Slett
  6. Hei!
    Her kom det regn i natt og i formiddag. !2 mm er dessverre ikke nok, men det hjelper. For lite eller for mye er ikke greit
    Morsomt å se hvordan beinet og nebbet kompanserer for balansen.
    God sommer og ferie Kathrine! Anne

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei!
      Det skulle vært mere blandet vær i vårt lange land, men en får ikke gjort noe med det. Frodig er det iallefall her, og ikke har jeg vannet i år heller.
      Ja, spoven holder balansen,)
      Takk, og det samme til deg også:-)

      Slett
  7. Ikke verst ¨å få besøk av selveste storspoven like utenfor hageporten?! Ønsker deg en flott ferie! Håper solen finner veien til deg :-))

    SvarSlett
    Svar
    1. Den kommer hvert år med ungene sine på vei ned til fjorden. Den hekker på åkeren ovenfor her, og sammen med Tjelden kommer de forbi hagen.
      Takk! Ja, det får vi da tro, og jeg reiser ikke ned til kokvarme middelhavet. 47 pluss blir nok i varmeste laget for en som har 10-12 grader her denne sommeren,)

      :-)

      Slett
  8. God sommerferie! Vi har fått sommertemperaturer her i nord, håper varmen kommer til dere snart. Hilsen fra Inna

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! Ja, det har jeg fått med meg. Godt dere får sommer også, og kanskje den kommer hit etter hvert.
      Håper iallefall på et skikkelig kantarellår i år, nå når det er så vått. Litt mere varme, så kommer den nok.

      :-)

      Slett